Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Starostenský bonus v kontextu obecních a krajských voleb
Čapek, Jakub ; Jüptner, Petr (vedoucí práce) ; Hájek, Lukáš (oponent)
Diplomová práce je případovou studií zaměřenou na koncept starostenského bonusu, který dále rozšiřuje. Starostenský bonus ukazuje, zda mají starostové u svých voličů výhodu a případně jak velká tato výhoda je. Práce k jeho výzkumu využívá databázi složenou ze starostů všech měst České republiky, jejichž počet obyvatel přesahuje 10 000 s výjimkou Prahy. Jedná se o starosty, kteří byli prvně zvoleni do funkce mezi lety 2002-2014. Na samotný koncept starostenského bonusu se pak dívá z několika úhlů pohledu. První část je věnována starostenskému bonusu v obecních volbách. Navazuje na předchozí výzkumy a řeší nejen výhodu, kterou mají kandidáti obhajující poprvé, ale také výhodu vícenásobných obhájců. Také zkoumá bonus u kandidátních listin, na kterých se starostové voleb účastní. Navíc ukazuje rozdíl mezi základním starostenským bonusem a pokročilým, ve kterém je započítána také volební účast. Druhá část se pak zaměřuje na koncept ve volbách do zastupitelstev krajů. Starostenský bonus rozlišuje na městský, kdy zkoumá výsledky krajských voleb ve starostově městě, a celokrajský, který počítá s výsledky v rámci celého kraje. Výraznou část práce představuje právě porovnání městského a celokrajského bonusu, které ukazuje, jakou roli mají starostové pro své kandidátní listiny. Závěrem práce srovnává...
Média a jejich vliv na veřejnou správu
Foglová, Leona ; Louda, Tomáš (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá médii a jejich vlivem na veřejné mínění. Cílem této práce je potvrdit či vyvrátit hypotézu o vlivu médií na veřejné mínění, které působí na veřejnou správu. Ke zjištění výsledků stanovené hypotézy, která zní: média mají vliv na veřejné mínění a jeho prostřednictvím ovlivňují veřejnou správu, jsou sbírány informace pomocí kvantitativního sociologického výzkumu. Dalším cílem je zjištění, zda faktory jako je pohlaví, věk nebo nejvyšší dosažené vzdělání mají vliv na to, jak společnost vnímá působení médií. Protože je dotazník rozdělen do pěti věkových kategorií a v každé je různý počet respondentů, nemůžeme výsledky porovnávat. Jedná se pouze o spekulace. Po vyhodnocení a analýze dotazníkového šetření je stanovená hypotéza přijata a výše zmíněné faktory jsou podrobně okomentovány

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.